Onze werkwijze
Door onze manier van werken hebben wij korte lijntjes met tussen patiënten en artsen.
In onze praktijk hebben patiënten rechtstreeks contact met de huisarts. Omdat wij uitsluitend op afspraak werken, hebben wij nauwelijks wachttijden en treft u doorgaans een rustige wachtkamer aan.
Telefonisch consult
Door middel van een terugbelafspraak regelt u een telefonisch consult met de huisarts. U wordt op de afgesproken tijd teruggebeld door een van de huisartsen. Vaak is het dan niet meer nodig om naar het spreekuur te komen. Als het wel nodig is krijgt u een afspraak.
Patiëntenportaal
Via het portaal kunt u veel zaken zelfstandig regelen op uw smartphone, tablet of computer. U kunt er veilig en makkelijk herhaalmedicatie aanvragen, een e-consult aanvragen en uitslagen inzien. Vraag uw inloggegevens aan bij de assistente.
Contact
Hoe u ons kunt bereiken:
- Onder ‘Contact’ staat de link naar een telefonisch consult en e-consult.
- Onder ‘Herhaalrecept’ kunt u inloggen om een herhaalrecept aan te vragen.
- Onder ‘Medisch dossier’ kunt u inloggen om uitslagen in te zien.
- Onder ‘Over ons’ en daarna ‘Contact’ ziet u de telefoonnummers van de praktijk.
Werkwijze Flexdokters
Onze praktijk is aangesloten bij Flexdokters. Een coöperatie van huisartsenpraktijken. Dit biedt een aantal voordelen voor patiënt en huisarts, waarbij de relatie tussen huisarts en patiënt altijd bovenaan staat.
In een Flexdokters-praktijk hebben patiënten rechtstreeks contact met de huisarts. Fijn, want zo hoeft je je verhaal maar één keer te vertellen. Vaak kan je vraag direct beantwoord worden. Lukt dat niet? Dan maak je samen met de huisarts een vervolgafspraak op de praktijk. Handig, want hierdoor hoef je niet voor elke vraag naar de praktijk te komen.
We vragen je om zelf afspraken in te plannen. Omdat er uitsluitend op afspraak wordt gewerkt, zijn er nauwelijks wachttijden en tref je doorgaans een rustige wachtkamer aan. Dit zorgt voor veel rust in de praktijk en tijdens je consult met de huisarts. Prettig voor jou en voor de huisarts.
Zelf regelen
Je kunt veel zaken zelf online regelen op deze website. Om je zo goed mogelijk te helpen hebben we hieronder de belangrijkste informatie overzichtelijk neergezet.
- Als je een afspraak wilt maken met de huisarts, kun je dat zelf online doen. Dit kan op elk moment van de dag en week. Je hoeft dus niet meer te wachten aan de telefoon of balie.
- Via de website kun je ook eenvoudig een vraag stellen of een foto sturen. Handig voor niet-urgente vragen of als je een foto wilt meesturen van bijvoorbeeld een plekje op je huid.
- Herhaalrecept aanvragen, je medisch dossier of uitslagen bekijken? Hiervoor hoef je niet meer te bellen naar de praktijk. Je kunt dit allemaal regelen via de website in het portaal.
Werkwijze voor periodieke controles
Wij werken samen met Viduet
Sommige patiënten hebben regelmatig controles nodig. Dit geldt bijvoorbeeld voor mensen met suikerziekte of astma, of voor mensen die medicijnen gebruiken waarvoor jaarlijks bloedonderzoek nodig is. Wij zorgen ervoor dat deze controles tijdig plaatsvinden en goed voorbereid zijn, om zo betere zorg te leveren. Dit doet de praktijk in samenwerking met het bedrijf Viduet.
Als dit voor u van toepassing is, stuurt Viduet u namens de praktijk e-mailberichten. Dit bericht kan bijvoorbeeld een uitnodiging zijn voor het invullen van een medische vragenlijst of een verzoek aan u om een afspraak met ons in te plannen. Als er voor de afspraak ook aanvullend onderzoek, zoals bloedonderzoek, gedaan moet worden, ontvangt u deze uitnodiging via de gebruikelijke route. Patiënten die geen e-mailadres hebben krijgen een persoonlijke uitnodiging.
Veelgestelde vragen
Deze veelgestelde vragen zijn samengesteld op basis van vragen die wij vaker krijgen. Door de antwoorden hier te geven besparen wij je de moeite van contact zoeken en hebben wij huisartsen minder onderbrekingen in ons werk met patiënten. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet vinden dan kun je je vraag stellen aan de praktijk.
Kan ik me inschrijven in de praktijk?
Waarom krijg ik een e-mail van Viduet?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?
Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?
Praktijkinformatie
Onze praktijk heeft de NHG-Praktijkaccreditering verkregen. Deze accreditering toont aan dat onze praktijk werkt volgens de actuele normen m.b.t het verlenen van verantwoorde zorg. Daarnaast laat dit certificaat zien dat er systematisch aan de ontwikkeling van de HAPEC wordt gewerkt, zowel op het gebied van zorgverlening als praktijkvoering. De behaalde NHG-praktijkaccreditering is alleen van toepassing op de reguliere huisartsgeneeskundige zorg die de praktijk biedt.
De huisartsenpraktijk is ook voor mindervaliden toegankelijk. Zo beschikken wij over een lift binnen het pand en is er een rolstoel aanwezig.
Huisartsenpraktijk Emmer-Compascuum
- Spil 87A
- 7881 BV Emmer-Compascuum
Openingstijden
Maandag | 08:00 t/m 17:00 |
Dinsdag | 08:00 t/m 17:00 |
Woensdag | 08:00 t/m 17:00 |
Donderdag | 08:00 t/m 17:00 |
Vrijdag | 08:00 t/m 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |